LIVE Valentijn podcast: Liefde als marketingstrategie

Op 14 februari (valentijnsdag) behandelden we het prachtige onderwerp: ‘liefde als marketingstrategie’. Het was bovendien de eerste keer dat we deze podcast live deden, met publiek. Dat bleek een hele mooie, waardevolle toevoeging, omdat we een aantal leuke vragen en opmerkingen vanuit het publiek kregen.

Heel fijn dus om de podcast interactief te maken. We trapten af met de vraag: ‘gaan marketing en liefde überhaupt samen?’ Daarover waren we het unaniem eens. Sterker nog, goede marketing bestaat niet zonder liefde. Liefde voor je klanten, liefde voor je product en ook liefde voor jezelf.

Op dat laatste puntje haakte een van onze luisteraars aan. Want hoe belangrijk is zelfliefde eigenlijk in je marketing? Heel belangrijk als je het ons vraagt. Je hebt namelijk een gezonde dosis zelfvertrouwen en zelfliefde nodig om überhaupt met je aanbod over de bühne te komen, en om jezelf (online) te laten zien.

Uit het publiek kwam bovendien de vraag: “hoe kun je dan je zelfliefde vergroten”? Daar hadden we natuurlijk een aantal mooie antwoorden op, die we hier niet verklappen, dus luister naar de podcast als je benieuwd bent.

Op het einde vroegen we onze luisteraars hoe ze het ervaren hadden en daar kwamen een aantal hele mooie opmerkingen uit voort, waarvan we er één voor het gemak even parafraseren: “Ik zag marketing voorheen altijd als iets negatiefs, maar nu zie ik dat het ook vanuit liefde en gelijkwaardigheid kan. Heel fijn en verhelderend. Dank je.”

Genoeg reden om deze aflevering te checken, lijkt ons. Dus klik nu op ‘play’. 😉