Waarom doe je wat je doet? Wat is jouw why? Tegenwoordig hoor je er heel veel over, vooral naar aanleiding van het verhaal van Simon Sinek. Mensen kiezen niet voor wat je doet, maar waarom je dat doet. En dat is tegenwoordig ook bewezen. Met een goede why trek je makkelijker klanten aan die goed bij jou passen. Maar hoe belangrijk is het om vanuit je why te acteren? En wat is de relatie tussen je why en je missie?
Hoe kom je eigenlijk achter jouw why als je het niet zo goed weet? Martin kwam achter zijn why door zijn kernwaarden te onderzoeken. Volgens hem is het een hele stevige basis. Ook Joris geeft aan dat hij er goed over na heeft gedacht en nu ook met klanten kijkt naar hun zielswaarden om van daaruit hun business in te richten. Marcel is juist gestart door te kijken naar wie hij wilt zijn, waar hij zich gelukkig bij voelt en wat goed bij hem past. We geven tips en tricks om bij jouw eigen why te komen. Kan het organisch ontstaan? Of kun je het ook onderzoeken?
We gaan nog een stuk dieper in op kernwaarden en wat je er allemaal mee kunt. Als je in lijn met jouw kernwaarden (of zielswaarden) werkt, trek je makkelijker de juiste mensen (en klanten) aan die resoneren met je waarden en why. Tot slot hebben we het over onze eigen kernwaarden. En dan komen we erachter dat onze kernwaarden heel dicht bij elkaar liggen. Niet gek natuurlijk. ๐