Content. Teksten. Woorden. Je kunt eigenlijk niet zonder als ondernemer. Wil je jouw boodschap overbrengen, dan doe je dat met woorden. Deze aflevering gaan we daar dieper op in.
‘Wat maakt een tekst goed?’ vraagt Marcel. Joris zegt: ‘een tekst is goed wanneer die het doel bereikt dat je voor ogen hebt’. Een wijsheid die op een tegeltje mag. Maar moet je dan altijd van een doel uitgaan? En vraagt Martin: ‘houd je altijd je ideale klant in gedachten?’ Luister snel om het antwoord te horen.
We behandelen een aantal copywriting structuren & formules, en hoe Joris die gebruikt in zijn werk. Hij vertelt onder andere over AIDA en hoe je een goede homepage voor je website opbouwt. Verder hebben we het over teksten op knoppen. Hoe zorg je voor een prikkelende tekst, zodat mensen erop klikken? En hoe belangrijk is het om te testen?
We bespreken de grootste uitdaging van Marcel bij het schrijven van teksten en hoe hij hiermee omgaat. Martin deelt iets over perfectionisme. En tenslotte hebben we het over angst voor zichtbaarheid, SEO en hoe je op een ethische manier copywriting toepast. Benieuwd wat we allemaal vertellen? Check dan nu deze aflevering over content.
Linkjes genoemd in uitzending:
https://www.sterkecontent.nl/aida-model-voorbeelden-uitleg/ AIDA-formule
https://www.frankwatching.com/archive/2019/07/31/copywriting-pas-pes/ PES-formule
https://copyhackers.com/2015/10/copywriting-formula/ Overzicht schrijftips
https://www.sterkecontent.nl/gratis-cursus/ Je kunt je hier inschrijven voor een gratis cursus van Joris, waarbij je ook alle info krijgt om zelf je website teksten te schrijven.