Het kiezen van de juiste doelgroep is belangrijk als ondernemer. Maar dat kan nog wel eens lastig zijn voor bewuste ondernemers. Omdat het een van de belangrijkste onderwerpen is, besloten we hier gelijk de eerste podcast van te maken. We bespreken onder andere het verschil tussen een doelgroep en een ideale klant. Hoe je voor jezelf de juiste klantgroep bepaalt. En wat zijn daar eigenlijk de voordelen van? We bespreken onder andere hoe je door een specifieke ideale klant te bepalen die klanten ook makkelijker aantrekt én beter kan helpen.
Voor bewuste ondernemers is het sowieso belangrijk om een doelgroep of ideale klant te kiezen die dicht bij jezelf ligt. Die goed aansluit op jouw unieke eigenschappen, talenten en wat je te bieden hebt. En klant die jou ook echt goed ligt. Maar hoe kom je daar? Hoe begin je eraan om zo’n klant te bepalen? We delen bovendien onze eigen worstelingen en ervaringen met het bepalen van een ideale klant. Ook bespreken we een aantal bezwaren: wat houdt mensen tegen om voor een duidelijke, afgebakende doelgroep te gaan? En hoe kun je met die weerstand omgaan?